Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012

ΦΡΟΣΩ ΧΑΤΟΓΛΟΥ: Το τρελοκάραβο ( περιβαλλοντική)



Πρόσωπα: Καπετάν-πειρατής
Καρέτα-Καρέτα
Γοργόνα
Ψαράς
Γλάρος
Καβούρια
Δελφίνια

ΚΑΠΕΤΑΝ-ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Βίρα τις άγκυρες!
Φύγαμε! Πάμε!

Σε μέρος που είναι ολόφωτο
από παιδιά φτιαγμένο
πούχουνε καθαρή καρδιά
και νου ονειροπαρμένο.

Κι αν βλέπετε το σκάφος μου
που… δε γεμίζει μάτι
χωρίς κουβέντα δεύτερη
θα σας θυμίσω κάτι:

Κάλλιο το σαπιοκάραβο
με καπετάνιο τσίφτη
παρά κρουαζιερόπλοιο
με καπετάνιο αλήτη!

Το δρόμο στο ταξίδι μου
θα τον φωτίζει ο φάρος.
Μα, νάτος πούρχεται κοντά
ένας ολάσπρος Γλάρος!

ΓΛΑΡΟΣ
Αχ τι έπαθα η καημένη
πρόβλημα έχω σοβαρό
έχουνε καταβρωμίσει
ουρανό μα και νερό

Να πετάξω δεν μπορώ
θα μαυρίσουν τα φτερά μου
Για ψαράκια δε βουτώ
θα πονέσει η κοιλιά μου

Μα ήθελα και νάξερα
πείτε μου σας παρακαλώ
εσείς εκεί οι άνθρωποι
δεν έχετε  μυαλό;

Άσε τώρα, συγχύστηκα
Θα πάω να ταξιδέψω
μ’ αυτό το τρελοκάραβο
και να το ρίξω έξω…

ΚΑΠΕΤΑΝ-ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Αχά! τι βλέπω; Ένας ψαράς.
Έλα βρε μάστορα με μας…

ΨΑΡΑΣ
Νεκρώσανε οι θάλασσες
ψοφήσανε τα ψάρια
τράβαγα δίχτυα κάποτε,
μπαρμπούνια, καλαμάρια
Τώρα ψαρεύω ολημερίς
και πιάνω… κουκουνάρια.

Θα πάω σε μέρη μακρινά
που εσύ ποτέ δεν είδες.
 ‘Εχουν καθάριες θάλασσες
με τόνους και μαρίδες

Την πήρα την απόφαση
θα σηκωθώ να φύγω
Γειά σου καπετάνιε! Νάμαι!
Σήκωσε άγκυρα και πάμε!

ΚΑΠΕΤΑΝ-ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Για στάσου λίγο, για να δω..
Μια Γοργόνα κατά δω…

ΓΟΡΓΟΝΑ
Θάπρεπε νάσαστε κι εσείς
στο σώμα σαν και μένα
γιατί ίσως έτσι νιώθατε
τα ψάρια τα καημένα

Η θάλασσα είν’ η μάνα μας
μα τόχετε ξεχάσει
και από συμφέρον και αμυαλιά
την έχετε γεράσει.

Με τη μισή μου την καρδιά
σας λέω πως σας αγαπώ
μα με την άλλη μου μισή…
ε, όχι, δε σας συγχωρώ!

Ε! Σεις! Στο τρελλοκάραβο
μη φύγετε ακόμα
Κοντά σας έρχομαι κι εγώ
η όμορφη Γοργόνα.

ΚΑΠΕΤΑΝ-ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Την άγκυρα στη θάλασσα
αμέσως τώρα πέτα!
Όχι,όχι, για περίμενε!
Να η Καρέτα Καρέτα…
ΚΑΡΕΤΑ-ΚΑΡΕΤΑ
Τα αβγά μου κουβαλώ
και δε βρίσκω να τ’ αφήσω
μπρος οι βρώμικες ακτές
κάποιοι παλιανθρώποι πίσω

Άχου πώς πονά η καρδιά μου
οι μανούλες θα με νιώσουν
κινδυνεύουν τα μικρά μου
θέλουν να μου τα σκοτώσουν

Εγώ εδώ σ’ αυτή τη γη
απ ‘ τους  πρώτους έχω ζήσει
μα η συμπεριφορά σας
θα με εξαφανίσει

Αχά! Ένα τρελλοκάραβο!
θα το ακολουθήσω!
Κάπου θα βρεθεί μια ακτή
τα αβγά μου να γεννήσω.

Καλέ σεις! Έρχομαι κι εγώ!
Ουπς! μου ξέφυγε ένα αβγό…

ΚΑΠΕΤΑΝ-ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Ορίστε στην παρέα μας
έχουμε και παιδάκια
νάτα που έρχονται κοντά
όμορφα Καβουράκια!
ΚΑΒΟΥΡΑΚΙΑ
Στραβά λένε οι άνθρωποι
πως τα καβούρια πάνε,
μα τα δικά τους τα στραβά
καθόλου δεν κοιτάνε.

Βρωμίσανε τις θάλασσες,
γεμίσαν με σκουπίδια
μα και σε ολόκληρη τη γη
εκάνανε τα ίδια.

Ε, άνθρωποι εγωιστές,
συνέλθετε λιγάκι,
κι ακούστε τι έχω να σας πω
εγώ, το καβουράκι:

Η Γη δεν είναι μοναχά
δική σας για να ζείτε
αλλά με ζώα και φυτά
μαζί να κατοικείτε.

Σταθείτε εσείς και έρχεται
μια συντροφιά καινούργια
μια παρεούλα χαρωπή
τα κόκκινα καβούρια!

ΚΑΠΕΤΑΝ-ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Τι βλέπω, έρχονται κοντά
τσιπούρα, ή λιθρίνι;
Όχι, είναι το καλό
χαρούμενο Δελφίνι!

ΔΕΛΦΙΝΙ
Μες στους αιώνες κολυμπώ
στα κύματα χορεύω
έχω το σώμα λυγερό
στο κύμα ταξιδεύω

Τη θάλασσα την αγαπώ
και δεν την καταστρέφω
ο κόσμος μου είναι το νερό
ό,τι έχω και δεν έχω.

Κάποιοι βρωμίζουν τα  νερά,
χιλιάδες μας σκοτώνουν
πόσο απαίσια, πόσο σκληρά
έτσι μας εξοντώνουν

Το Δελφινάκι  πάντοτε
φίλο τον άνθρωπο έχει
κι αυτός σε ανταπόδοση
οφείλει να προσέχει.

Φίλοι στο τρελοκάραβο,
δεχτείτε στην παρέα
τα δεφινάκια που πηδούν
και κολυμπούν ωραία!


ΚΑΠΕΤΑΝ-ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Βίρα τις άγκυρες!
Φύγαμε, πάμε!

(Κλείνουν όλοι μαζί  με το τραγούδι του σαπιοκάραβου)

*********
(Σχετικά τραγούδια που μπορεί να συνοδεύουν τους ρόλους)
  • Καπετάν-πειρατής: Ένα καράβι παλιό, σαπιοκάραβο(Παπακωσταντίνου)
  • Ψαράς: Καπετάν Αντρέα Ζέπο
  • Γλάρος: Ο γλάρος (Χατζηδάκις)
  • Χελώνα : Χελώνα Καρέτα καρέτα(Ζουγανέλης)
  • Γοργόνα: Η γοργόνα (Καλατζής)
  • Καβουράκι : Στου γιαλού τα βοτσαλάκια
  • Δελφίνι: Δελφίνι, δελφινάκι