Κυριακή, 5 Ιουλίου 2015

ΦΡΟΣΩ ΧΑΤΟΓΛΟΥ: Έχεις πει πολλά ΝΑΙ και δεν το έχεις καταλάβει







aplotaria, 5/7/15


"Αγαπημένε μου Πάνα, και σεις οι άλλοι θεοί αυτού εδώ του τόπου, δώστε μου να γίνω όμορφος μέσα μου. Και όσα έχω έξωθέ μου να είναι φιλιωμένα με όσα έχω μέσα μου. Δώστε θεοί μου, ώστε να μου φαίνεται πλούσιος ο σοφός, και χρυσού πλήθος να έχω όσο μήτε να σηκώσει, μήτε να βαστάξει επάνω του μπορεί άλλος παρά ο γνωστικός"(Πλάτωνος "Φαίδρος")

"Χωρίς υλικά αγαθά, ο χώρος ο ανθρώπινος ήτανε τόσο αδειανός, που το θαύμα χωρούσε πιο εύκολα" (Ελύτης)



Ένας οικονομολόγος είχε πει: Κάθε φορά που αγοράζετε κάτι είναι σαν να ψηφίζετε. Για κάθε προϊόν που προτιμάτε η εταιρία θα ενισχύσει την παραγωγή του με δέκα παραπάνω.
Έχουμε πει λοιπόν πολλά ΝΑΙ.
Κάθε φορά που πέφτουμε θύματα των καινούργιων και εξελιγμένων μοντέλων, των δανείων, των καρτών, των κρεμών που θα μας προστατέψουν από τις ρυτίδες, των αναρίθμητων αξεσουάρ, των «πληρώνεις 2 και παίρνεις 3», των «αγοράζεις σήμερα ξοφλάς σε 10 χρόνια».
Τα όνειρά μας, τα σχέδιά μας, οι προσδοκίες μας είναι πλαστ(ικ)ές.
Μας πείθουν ότι τα ρούχα, τα έπιπλα, το κινητό, το αυτοκίνητο, τα παπούτσια, η ηλεκτρική μας σκούπα χρειάζονται «ανανέωση». Μας υπόσχονται άνεση, ομορφιά, επιτυχία, νιάτα, εν ολίγοις ευτυχία στηριγμένη στα προϊόντα τους κι  ούτε καν σκεφτόμαστε πως μας υπνωτίζουν. Μπορεί να στερήσουμε την παρουσία μας από τα παιδιά μας, αλλά θα κάνουμε κάθε θυσία για να μη στερηθούν κανένα υλικό υποκατάστατό της.

Έχουμε πει πολλά ΝΑΙ. Και τους κάναμε  ισχυρούς. Ας πούμε επιτέλους ένα ΟΧΙ.
ΟΧΙ στον καταναλωτισμό τους, στην παντοδυναμία του χρήματος, στην «ευζωία» τους. 
Μπορούμε να πούμε αυτό το ΟΧΙ που θα τους αφαιμάξει;
Που θα τους στερήσει κάθε εξουσία επάνω σε μας κι επάνω στον πλανήτη;

Έχει πολύ θόρυβο, δεν ξέρω αν μ’ ακούς:
Λάθος δρόμο πήραμε! Για την πραγματική ευτυχία πάνε απ’ αλλού.