Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2016

ΦΡΟΣΩ ΧΑΤΟΓΛΟΥ: Ο Σίτος και ο Ζοχάς (έμμετρο θεατρικό για το bullying)


Πρόσωπα: Φούρναρης, Σίτος, Ζοχάς, Ακρίδες
 (Οι Ακρίδες οπωσδήποτε θα είναι πάνω από μια, το ίδιο ωστόσο μπορεί να γίνει και με τους άλλους ρόλους)

(Σκηνικό με σταροχώραφο, μύλο, ψωμιά, τσουβάλια κττ)

ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ
Γειά σας φίλοι μου καλοί
Θα μου κάνετε τη χάρη,
μια ιστορία να σας πω
για ένα τόσο δα Σιτάρι;


ΣΙΤΟΣ
Φύτρωσα μέσα απ’ το χώμα
του Φθινόπωρου μια μέρα
σ’ ένα όμορφο χωράφι
πράσινο πέρα ως πέρα

Ένα ήταν το όνειρό μου
στη μικρή μου τη ζωή:
να με κάνουνε μια μέρα
 φρέσκο, ζυμωτό ψωμί.

Ο καιρός γοργά περνά
ήρθε η Άνοιξη, και όμως
 τη δόλια την ψυχή μου
τη μαύρισε ο πόνος.

Τα σιτάρια μεγαλώνουν,
το χωράφι κιτρινίζει
μα εμένα το καημένο
ο Ζοχάς με βασανίζει.
                                                                     
( Ο Ζοχάς κρατά πλατιά πράσινα φύλλα με τα οποία σκεπάζει τον Σίτο κάθε φορά που προσπαθεί να σηκώσει κεφάλι)

ΖΟΧΑΣ
Εεεπ! Πού πας μικρό σιτάρι;
Θέλεις μήπως να ψηλώσεις;
Σαν και τ΄άλλα τα σιτάρια
μήπως θέλεις να μεστώσεις;

Με τα φύλλα τα πλατιά μου
το κεφάλι σου θα κρύψω
και τον ήλιο να κοιτάξεις
όχι! Δεν θα σε αφήσω!

Κάτσε κάτω! Σκύψε, κρύψου
και καθόλου μη μιλάς!
Εσύ μοναχά θα κάνεις
ό,τι λέει ο Ζοχάς!

Χά χα χα! Εσύ είσαι μικρός
Ο αδύναμος στη φύση
Και κανένας δεν υπάρχει
 για ναρθεί να σε βοηθήσει.

(Έρχονται οι Ακρίδες)

ΑΚΡΙΔΑ  1
Αχ, λαχάνιασα η καημένη.
Φταίει τούτο το ποδάρι
που πονά και με κουράζει.
Να, ας κάτσω στο χορτάρι.

Μπα, τι γίνεται εδώ πέρα;
Φιλενάδα μου το είδες;
Καταπίεση και βία;
Θα σου δείξουν οι Ακρίδες!


ΑΚΡΙΔΑ 2
Το καημένο το Σιτάρι…
Ο Ζοχάς το βασανίζει
Έννοια σου μικρέ μου φίλε!
κι η Ακρίδα δεν χαρίζει!

Γιατί δεν μιλάς καημένε;
Για βοήθεια δεν φωνάζεις;
Μόνο σκύβεις το κεφάλι
στον Ζοχά κι αναστενάζεις;


ΑΚΡΙΔΑ 3
Τώρα κάνει τον καμπόσο
Μα σαν μπλέξει με εμάς
τότε να δούμε τι θα κάνει
αυτός ο… μάγκας ο Ζοχάς.

Κάνε πέρα …παλικάρι!
Κι άσε ήσυχο το φίλο!
Γιατί αμέσως σου μασάμε
το κοτσάνι και το φύλλο!

(Οι Ακρίδες πέφτουν πάνω στο Ζοχά, ο οποίος συρρικνώνεται. Ο Σίτος ελευθερώνεται και επικρατεί ενθουσιασμός και γλέντι)

ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ

Έτσι γλύτωσε που λέτε
ο μικρούλης μας ο Σίτος.
Λεύτερος, χωρίς εμπόδιο
μέστωσε και πήρε ύψος.

Θερισμός, μύλος, αλεύρι
γίνεται αυτό που θέλει
Ένα νόστιμο, ζεστό,
φρέσκο, ευωδιαστό ΚΑΡΒΕΛΙ!
(παρουσιάζει ένα καρβέλι)


ΟΛΟΙ
Φίλοι μας, να το θυμάστε!
Όταν έχετε μπελάδες,
με Φιλία και με Θάρρος
θα νικάτε τους Ζοχάδες!

*********************

Σχετικά τραγούδια:

ΑΚΡΙΔΑ, παραδοσιακό της Σικίνου:          https://youtu.be/SAiRhmme8R0
Ο Μύλος- Λυδία Γιώτα, Ρουμελιώτης Δημήτρης:   https://youtu.be/5QW97nbFfs4
Ντενεκεδούπολη, ο Ζουληχτής:    https://youtu.be/ISq4Whpm_s8

Για το ίδιο παραμύθι σε πεζό λόγο δες:
http://frosochatoglou.blogspot.gr/2013/09/booling.html